About Us

IMG_0100.HEIC-web
IMG_1649-web
IMG_1664web

Aristo’s Hornz dankt zijn naam aan oprichter Fred van Straten, die zijn oorspronkelijke Griekse naam Aristo gebruikt in zijn muziekprojecten. Vanaf 1989 is zijn sectie te horen in talloze producties voor radio en tv en op meer dan honderd filmscores. Een imposante rij artiesten gebruikte de sound van de sectie op hun albums, onder wie Boris, Boudewijn de Groot en Karin Bloemen. 



En met voorop natuurlijk: Danny Vera.  Met ook in de pers aandacht voor de sectie: 



“En de uitsmijter, een knallende versie van het van Jackie Wilson bekende Higher And Higher, mag er zeker zijn, met veel dank aan de prominente blazerssectie…”



bron: bluestownmusic.nl over 
Pressure makes diamonds, live album (jan. 2020)

Fred van Straten    (trompet, flugelhorn, piccolo, cornet, ventieltrombone
)

“Ik heb altijd een sectie voor ogen gehad met een eigen geluid. Ik heb me daarbij vooral laten inspireren door de band Chicago. De trompet hoeft daarbij - letterlijk - niet altijd de boventoon te voeren. Het rijke verleden van mijn sectie maakt dat ik steeds nieuwsgierig blijf naar nieuwe mogelijkheden en kansen. Ik tour inmiddels behalve met Danny Vera ook met de Engelse soulzangeres Joss Stone, dat betekent woekeren met m’n tijd. Maar wie maakt een punt van hard werken, als je muziek mag maken?”

Carlo Banning (bariton-, tenor-, alt- en sopraansax saxes, flute, clarinet)

“Het bedrijfsleven verruilen voor een carrière in de muziek? Mij heeft het veel gebracht. Met plekken in talloze bands, naast een aantal projecten op eigen initiatief. Aristo’s Hornz verrijkt mijn scope en vergroot mijn speelkansen - ik kan hier mijn skills ten volle benutten. En er is volop ruimte om nieuwe muziek en ideeën te helpen ontwikkelen. Met ons als blazers in een uitdagende artistieke context.”

Kees Adolfsen    (trombone, euphonium, flugelhorn
)

“De bands waarin ik speel, zoals New Cool Collective en de Utrechtse Jazz Archipel, boeien mij door teamwork en hecht samenspel. Ook bij Aristo’s Hornz komt het daarop aan. Eén opvatting en sound ontwikkelen vereist niet alleen technische kwaliteit. Het draait vooral om directe communicatie en een open mind. Die instelling, daar kun je bij ons van op aan.”